BAS2-avtal & support

BAS2-avtal

Bastec erbjuder kunder att teckna ett BAS-avtal. I avtalet ingår fria uppgraderingar av BAS2:s programvara, kostnadsfria reservdelar och/eller reparationer om något mot förmodan skulle gå sönder, samt obegränsad fri telefonsupport.

Bastec bedriver kontinuerlig utveckling av BAS2 programvara för DUC och PC. BAS2-avtalet ger kunden kostnadsfri tillgång till den senaste versionen av BAS2. Genom att alltid ha tillgång till den senaste programversionen förblir systemets funktion optimal.

Även i ett lättanvänt system som BAS2 uppkommer det ibland frågor när man arbetar med systemet. BAS-avtalet omfattar därför även fri telefonsupport. För systemkomponenterna fungerar BAS-avtalet som en förlängd garanti.

Fri telefonsupport

Bastec erbjuder gratis telefonsupport för att stödja slutanvändare och systemintegratörer som använder våra produkter, det gäller även kunder utan BAS2-avtal. Eftersom all konfigurering och bildritning kan göras direkt till DUC via internet, GSM-modem eller gammalt klassiskt telefonmodem har vi stora möjligheter att ge en snabb och effektiv hjälp, oavsett anläggningens storlek eller geografiska placering.

BAS2 bygger på standardobjekt som konfigureras och sammankopplas för att att bygga upp den funktionalitet som krävs för varje individuell anläggning. Därför blir inte ett projekt så bundet till den person som konfigurerat anläggningen initialt. Detta gör att alla våra projektingenjörer kan ge support på alla anläggningar oavsett vem som initialt har skapat dem.

Teknisk support:

support@bastec.se eller ring 040-38 15 00

BAS2-kurser

Bastec håller flera gånger om året kurser för användare av BAS2-systemet. Kurserna hålls på vårt kontor nära Jägersro i Malmö, men även lokalt ute hos kunder. Vi erbjuder 1-dags Användarkurs för nya BAS2-användare och 3-dagars Systemintegratörskurs för de med mer erfarenhet, som vill komma vidare. Läs mer…