Fri telefonsupport
Bastec erbjuder snabb och fri telefonsupport för att stödja alla slutanvändare och systeminstallatörer som använder våra produkter, det gäller även kunder utan BAS2-avtal.
Tveka inte att höra av dig till oss om du undrar över något, eller har stött på ett problem med ditt system. Du når projektingenjörerna på vår support direkt per telefon under kontorstid.
Teknisk support:
support@bastec.se eller ring 010-330 80 00
Vi ger snabb hjälp på distans
Support har stora möjligheter att ge snabb och effektiv hjälp, oavsett anläggningens storlek eller geografiska placering, eftersom all konfigurering och bildritning kan göras direkt till Bastec-enheten (DUC:en) över internet, eller via modem.
Vårt styrsystem BAS2 bygger på standardobjekt som konfigureras och sammankopplas för att att bygga upp den funktionalitet som krävs för varje individuell anläggning. Därför blir ett projekt inte så bundet till den person som konfigurerat anläggningen initialt. Detta gör att alla våra projektingenjörer kan ge support på alla anläggningar oavsett vem som initialt har skapat dem.
”Detta att man är väldigt nära leverantören, det är otroligt viktigt! Den korta kontaktvägen som vi har med Bastec har varit till mycket hjälp!”
Utbildning och användarkurser
Som en del av vår support håller Bastec kurser flera gånger om året för användare av vårt system. Kurserna hålls på vårt kontor nära Jägersro i Malmö, men även lokalt ute hos kunder.

Vi erbjuder 1-dags Användarkurs för nya BAS2-användare och 3-dagars Systemintegratörskurs för de med mer erfarenhet, som vill komma vidare. Se nästa kurstillfälle och anmäl dig.