Beställ online FAQ

NYHET! Nu kan du som är medlem på vår webb beställa BAS2-produkter och programvaror online.

I nuläget är detta ett ”digitalt beställningsformulär”. Det är inte en fullt utbyggd shop med kundkonto-registrering och betallösning. All betalning, frakt, leveranstid, etc sker på samma sätt som vid manuell beställning, men själva beställningen kan nu ske smidigare.


OBS! Logga in först, för att kunna beställa! Inte medlem än? Ansök om medlemskap.


Hur gör jag en beställning?

Alt 1: Gå till sidan Beställ online där alla produkter är samlade i en beställnings-lista.
Alt 2: Eller lägg artiklar i varukorgen från respektive produktsida i Produktkatalogen.

Använd pil upp/ner vid produkten, för att ange det antal du vill beställa. Välj ev variant, om det finns flera alternativ. Klicka på ”Lägg i varukorg”. Välj nästa produkt du vill beställa.

När du valt färdigt klickar du på ”Till varukorg”. Fyll noga i dina beställaruppgifter och ev annan leveransadress. (Uppgifterna sparas med en cookie, du kommer därför eventuellt behöva fylla i dem igen vid varje beställning.)

Klar? Klicka på ”Skicka order”. Du får strax därefter en automatisk bekräftelse per e-post med dina orderuppgifter.

Kan ordern levereras till annan adress?

Ja, du kan ange separat leveransadress.

Fraktkostnad tillkommer!

Observera att fraktkostnad tillkommer till den totalsumma som uppges online. Kontakta oss om du undrar vilken fraktkostnad det blir.

Hur sker betalning?

Ingen betalning genomförs online och inga bankuppgifter ska anges. All betalning, frakt, leverans etc hanteras precis som tidigare av vår orderavdelning i Malmö. (Vi planerar givetvis även för en fullskalig e-handelslösning längre fram i tid.)

Är beställningen enbart öppen för återförsäljare?

Nej, slutkunder kan ansöka om lösenord för vanliga kunder till vår sajt och beställa produkter till ordinarie listpris.

Får jag lämna ut mitt lösenord så andra kan handla?

Nej! Lösenordet är personligt. Det är förbjudet att låta andra än du själv logga in med ditt lösenord. Kontakta oss om fler behöver inloggning från ditt företag.

Kan jag ändra eller makulera en order?

Kontakta oss genast på 010-330 80 00 eller order@bastec.se om något blivit fel.

Kontakta oss om ni har frågor.