Beställ online FAQ

För att beställa behöver du vara medlem och inloggad.

Köp/beställning av Bastec-produkter kan göras direkt av oss via webb, telefon eller mejl. Eller via någon av våra partners och återförsäljare. Kontakta oss om du vill finna en lokal entreprenör.

Medlemstjänsten ”Beställ online”

Du som blivit medlem på Bastecs webbplats kan logga in och beställa våra produkter och programvaror direkt online, istället för att ringa eller mejla. Tillgängligt enbart för inloggade webb-medlemmar.

Läs mer om villkoren för medlemskap.

Produkter och priser

Produktkatalogen finns Bastecs samtliga produkter, med artikelnummer, pris, samt länkar till datablad och certifikat för BAS2-komponenter och relaterade tillbehör.

Priser visas med reservation för ev prisändringar och skrivfel. Alla priser visas exkl. moms. OBS Fraktkostnad tillkommer.


OBS! Logga in först, för att kunna beställa! Inte medlem än? Ansök om medlemskap.


Hur gör jag en beställning online?

Alt 1: Gå till sidan Beställ online där alla produkter är samlade i en beställnings-lista.
Alt 2: Eller lägg artiklar i varukorgen från respektive produktsida i Produktkatalogen.

Hur fungerar det i detalj?

Använd pil upp/ner vid produkten, för att ange det antal du vill beställa. Välj ev variant, om det finns flera alternativ. Klicka på ”Lägg i varukorg”. Välj nästa produkt du vill beställa.

När du valt färdigt klickar du på ”Till varukorg”. Fyll noga i dina beställaruppgifter och ev annan leveransadress. (Uppgifterna sparas med en cookie, du kommer därför eventuellt behöva fylla i dem igen vid varje beställning.)

Klar? Klicka på ”Skicka order”. Du får strax därefter en automatisk bekräftelse per e-post med dina orderuppgifter.

Vanliga frågor och svar

Är detta en ”shop” med kundkonto?

Nej, i nuläget erbjuder vi ett vanligt enkelt ”digitalt beställningsformulär”, inte en fullt utbyggd shop med kundkonto-registrering och betallösning. All betalning, frakt, leveranstid, faktura, etc sker på samma sätt som vid manuell beställning.

Kan ordern levereras till annan adress?

Ja, du kan ange separat leveransadress.

Fraktkostnad tillkommer!

Observera att fraktkostnad tillkommer till den totalsumma som uppges online. Kontakta oss om du undrar vilken fraktkostnad det blir.

Hur sker betalning?

Ingen betalning genomförs online och inga bankuppgifter ska anges. All betalning, frakt, leverans etc hanteras precis som tidigare av vår orderavdelning i Malmö. (Vi planerar givetvis även för en fullskalig e-handelslösning längre fram i tid.)

Kan även slutanvändare beställa produkter online?

Ja, slutkunder kan ansöka om lösenord för vanliga kunder till vår sajt och beställa produkter till ordinarie listpris.

Får jag lämna ut mitt lösenord så andra kan handla?

Nej! Lösenordet är personligt. Det är förbjudet att låta andra än du själv logga in med ditt lösenord. Kontakta oss om fler behöver inloggning från ditt företag.

Kan jag ändra eller makulera en order?

Kontakta oss genast på 010-330 80 00 eller order@bastec.se om något blivit fel.

Returer (RMA-ärenden)

Kontakta alltid Bastec först, innan retur. Tel 010-330 80 00 eller maila till support@bastec.se

Efter muntligt/skriftligt godkännande av oss kan produkten reklameras.

Garanti och avtal

Bastec lämnar 5 års garanti på alla BAS2-produkter. Läs mer om service, avtal och garanti.

Kontakta oss om ni har frågor.